Umiejętność naprawy i skrzynia z narzędziami – Czy warto w to inwestować?

Nie jest tajemnicą, że umiejętność naprawy pojazdu, jaką może posiadać załoga naszego czołgu, jest jedną z podstawowych, która w głównej mierze decyduje o naszej szansie na przetrwanie w bitwie. Dlaczego jest ona tak ważna i dlaczego dzięki niej mamy większe szanse na wyjście cało z opresji? Kwestia tkwi w mentalności graczy. Każdy gracz z mniejszym, lub większym doświadczeniem wybierze jako cel ataku pojazd osamotniony, pozbawiony gąsienic, bez możliwości ucieczki. To oczywiste, gdyż w momencie, gdy jego zawieszenie jest zniszczone, nie ma on możliwości poruszania się, co sprawia, iż staje się łatwym celem. Co w takim przypadku daje nam umiejętność naprawy?
Umiejętność naprawy – jak sama nazwa wskazuje – jest nie tylko możliwością naprawy uszkodzonego modułu, lecz jest ona zbawieniem w kryzysowych sytuacjach, gdzie próbując wychylić się zza budynku, nasz pojazd zostaje pozbawiony gąsienic, wystawiając tylko przednie koło napędowe a wieża zostaje ukryta za budynkiem. Krótko mówiąc taka sytuacja równa się udupieniu, w sensie mniej, lub bardziej dosłownym. Przeciwnik może bez problemu klepać nas w to koło napędowe, zdejmować raz po raz gąsienice i cieszyć się, że my – unieruchomieni, bezbronni i wściekli, czekamy i patrzymy, jak nasz pasek stanu „życia” pojazdu mknie ku zeru. A wystarczyło mieć chociażby rozwiniętą umiejętność naprawy…

Gadanie gadaniem, ale taką umiejętność wcale nie jest łatwo wykształcić. Koniecznością jest osiągnięcie poprzez naszych załogantów poziomu 100% ich podstawowych umiejętności bojowych. Wiąże się to z masą spędzonych godzin na danej maszynie i rozegraniem znacznej liczby bitew. Jak zawsze w życiu – można iść na skróty i poratować się załogą wyszkoloną od razu na 100%, jednak trzeba się liczyć z wydaniem pokaźnej sumy gotówki z naszego wirtualnego konta a realnego portfela.  Jak kto woli.

No dobra. Wreszcie mamy upragnione 100% wyszkolenia załogi, co teraz?

To samo co do tej pory. Klepanie bitew i zdobywanie doświadczenia. Wspomnieć należy o wyborze umiejętności naprawy w panelu czołgisty, bo bez tego nici będą z naszych starań. Stopniowo, coraz to wolniej, procent naszej umiejętności zacznie piąć się do góry, czego oczywiście efektem będzie szybsza naprawa nie tylko wcześniej przeze mnie opisanych gąsienic, ale również każdego innego modułu pojazdu. Zaznaczyć tutaj trzeba, iż umiejętnością tą, nie da się w zupełności naprawić uszkodzonego elementu. Po naprawie jest on zdolny do pracy, jednak z ograniczonymi możliwościami. I tak:

  • Uszkodzone działo – znacznie zmniejsza się jego celność
  • Uszkodzona wieża – szybkość jej obrotu jest widocznie zmniejszona
  • Uszkodzony silnik – szybkość pojazdu, oraz jego zwrotność ulegają znacznej redukcji
  • Uszkodzone zawieszenie – awaria tego modułu skutkuje zmniejszeniem szybkości pojazdu
  • Uszkodzone radio – komunikacja pomiędzy czołgami jest znacznie słabsza (względem dystansu)
  • Uszkodzony wizjer – zdolność wykrywania wrogich czołgów znacznie się zmniejsza

Tak przedstawia się charakterystyka uszkodzonych modułów. Aby w zupełności naprawić któryś z nich niezbędny jest zestaw naprawczy. Powoduje on natychmiastową i zupełną naprawę modułu. Ograniczeniem są miejsce w pojeździe, oraz cena. Niemniej jednak zestaw taki, obowiązkowo należy wozić ze sobą.

Nie mam rozwiniętej załogi, czy Bóg o mnie zapomniał?

Nie, bóg pamięta o swoich owieczkach, a także o czołgistach. Jako iż jest świetny i wspaniałomyślny, dał nam skrzynkę z narzędziami, która to zwiększa zdolność naprawy elementów pojazdu o 25% bez względu na to, czy nasza załoga posiada jakieś umiejętności, czy też nie. Dobre rozwiązanie dla początkujących graczy, jednak cena takiej zabawki – 500,000 kredytów, może nieco odstraszyć.

Podsumowując. Umiejętność naprawy pojazdu przez załogę jest u mnie w każdym pojeździe (wyjątkiem tutaj są artylerie) podstawą i zawsze inwestuję w nią na początku. Niejeden raz uratowało mi to dupsko i z pewnością jeszcze nieraz uratuje. Polecam i zachęcam do przemyślenia tej kwestii, chociażby podczas sytuacji, z której spokojnie byście wyszli, jeśli tylko byście posiadali coś do naprawy tych cholernych gąsienic!

Na koniec filmik, który specjalnie przygotowałem, aby pokazać, dlaczego należy umiejętność naprawy posiadać i dlaczego najlepiej łączyć ją jeszcze ze skrzynką z narzędziami.