Prawo konsumenckie to dziedzina prawa, która reguluje zasady zawierania umów, dostaw, zwrotów czy też reklamacji między sprzedawcą oraz klientem. Mówi jednocześnie jakie prawa i jakie obowiązki posiada konsument, a jakie sprzedawca.
Prawo konsumenckie powinno być znane nie tylko np. przez pracowników dużych firm, przedsiębiorców ale i również przez pracowników działów handlowych, którzy na co dzień zajmują się sprzedażą różnych produktów. W celu zapoznania się z powszechnym prawem konsumenckim, organizowane są często szkolenia w tym zakresie.
Najczęściej szkolenie te, organizowane są w kameralnych grupach, w formie wykładów z możliwością analiz sytuacji podanych przez uczestników, a następnie ciekawych ćwiczeń, podczas których omawianych jest wiele konkretnych przykładów, a także analizowane są tzw. „kruczki prawne”.
Szkolenia z prawa konsumenckie odbywają się głównie w ciągu 2 dni przez kilka godzin, a ich cena wynosi przeważnie ok. 500 złotych. Po pomyślnie zakończonym szkoleniu uczestnicy mogą otrzymać certyfikat, potwierdzające ich udział.
Szkolenia te, mogą być przeznaczone np. dla pracowników, pragnących podnieść własne kompetencje, czy też dla osób planujący otworzyć własny sklep internetowy, ale i również dla każdego, kto nie chce być np. oszukanym, podczas zakupów sklepie, dokonując reklamacji.