Zakładanie własnej działalności gospodarczej łączy się niestety z wykonaniem dużej pracy papierkowej. Po pierwsze należy złożyć wniosek do gminy o wpisanie firmy do rejestru ewidencji gospodarczej, jest to pierwszy krok. We wniosku należy określić po pierwsze to jak firma ma się nazywać, czym ma się zajmować oraz adres. W podaniu trzeba podać wszystkie niezbędne dane, ich wykaz można znaleźć w internecie. Gdy już przebrniemy przez urząd gminy, nasze podanie trzeba skierować do urzędu Statystycznego.

Jeśli uzyskamy zezwolenie na prowadzenie działalności z gminy, w urzędzie statystycznym także należy złożyć wpis do ewidencji. Aby tego dokonać trzeba wypełnić specjalny formularz, wpisać wszystkie swoje dane i tym podobne. Przy zakładaniu firmy, nie unikniemy urzędu skarbowego. Trzeba się tam zgłosić po numer NIP. Taki nip ma każdy dorosły obywatel, jak też też każdy podmiot gospodarczy, na jego podstawie odprowadzane są podatki. Nie unikniemy także wizyty w banku, musimy tam założyć konto bankowe dla naszej firmy.